10+1 ok hogy Moringa kúrát tartsunk » Moringa por rendelés

♦ A moringa por a szárított moringa levelek őrölt kivonata!

♦ Természetes étrend-kiegészítő, mely adalékoktól, tartósítószerektől mentes!

♦ Igazi multivitamin- és energiabomba, mellékhatások nélkül – Ráadásul a nagy népszerűségnek örvendő kávéval vagy az energiaitalokkal ellentétben nem tartalmaz koffeint, és nem ró plusz terhet az idegrendszerre sem!

♦ Immunerősítő, antioxidáns-, erőnlétjavító- illetve a emésztésjavító hatásairól ismert!

(1.) A moringa kifogyhatatlan tápanyagforrás

Amennyiben a térképen kívánjuk elhelyezni a moringa termőterületeit, érdekes egybeesést tapasztalhatunk: A termőterületek azon régiókban jellemzőek inkább, ahol az alultápláltság valós probléma, a lakosok többsége nem jut megfelelő mennyiségű és minőségű táplálékokhoz.

A moringa levelei közel 100-féle tápanyagot tartalmaznak (a teljesség igénye nélkül): vitaminokat, ásványi anyagokat és nyomelemeket, aminosavakat, antioxidánsokat stb.
Amennyiben további részleteket is megtudna a moringa jótékony hatásairól, lépjen tovább >>>

A Moringa fa szinte minden része felhasználható:

  • A magokból már az ősi egyiptomiak is olajat préseltek,
  • a Csendes-óceán szigetein a magokat rágcsálnivalóként fogyasztják,
  • káliumban és kalciumban gazdag virágait párolják, vajban sütik.

(2.) Több, mint meglepő számok!

Az, hogy mennyire kiváló tápanyagforrás a moringa, jól példázza az alábbi rövidke összehasonlítás:

  • C-vitamin tartalma hétszerese a narancsénak,
  • négyszer több kalciumot tartalmaz, mint a tej,
  • hasonló arányban bővelkedik több A-vitaminban mint a sárgarépa,
  • fehérjetartalma duplája egy natúr joghurténak!

(3.) A moringa legértékesebb része a növény friss levele!

A levelek (magja is) anélkül betakaríthatóak, hogy a fa sérülne.

100 g levélben megközelítőleg 9,3 g  fehérje található: Ez a mennyiség meghaladja 3 dl, 1.5%-os tehéntej fehérjetartalmát!

A levelekből őrölt moringa por bőséges forrása a kalcium mellett a vérképzésben alapvető vasnak is!
Mivel
a kalcium a csont- és izomépüléshez, a vas pedig a vérképzéshez elengedhetetlen, a moringa levelek kivonatát sportolóknak is ajánlott fogyasztaniuk

Megjegyzés: Az állatok számára is kiváló táplálékul szolgálhat, akár a növény levele, akár a hajtása is. Érdekes kutatási eredmények születtek a moringával táplált tehenek esetében is: A tehenek súlygyarapodása 30%-kal meghaladta a normál tápszer mellett tapasztalt mértéket, ráadásul tapasztalták, hogy a tehenek 50-60%-kal több tejet is adtak…

A moringa mint „csodafa”

A moringa elnevezéssel leggyakrabban illetett ’Moringa oleifera’ a legismertebbike annak a 13 trópusi és szubtrópusi fajnak, mely a ’moringaceae’ növénycsaládba tartozik.

A moringa fát ‘dobverőfánakis nevezik, utalva arra, hogy hosszú, vékony, háromszög alakú hüvelyben találhatóak a magok. Kedveli a száraz és homokos a talajt: Magát a növényt nem pusztítja el a vízhiány vagy a gyenge minőségű föld!

Az alapvetően Ázsiában és Afrikában őshonos fafajtát ma már a világ számos trópusi és szubtrópusi területén termesztik.

(4.) Az indiai ajurvédikus gyógyításban a moringa nagy becsben tartott gyógynövény, melynek szinte minden részét használják. Az Ajurvéda ajánlja, többek között gyulladáscsökkentő, immunerősítő, energetizáló, hangulatjavító hatásai miatt.

(5.) Az indiai gyógyítók szerint is a moringa fogyasztása pozitívan hat a veseműködésre, a vérkeringésre és vérnyomásra, valamint az emésztésre.

(6.) Ezenkívül javíthatja a memóriát illetve az állóképességet is. Utóbbihoz hozzátartozik, hogy a fizikai megterhelést követő regenerálódást segíti, valamint javíthat az ízületek állapotán.
A moringa mint erőnlét növelő, vitaminpótló étrend-kiegészítő >>>

(7.) Az elmúlt évtizedekben, bőrápoló jelentősége miatt a kozmetikai ipar is kezdi felfedezni magának a moringát, mely a bőr, a haj és a körmök állapotán javíthat.

(8.) A moringa jótékony hatásait nagyban annak a közel 100 fontos tápanyagnak, köztük a kb. 46 antioxidáns vegyületnek köszönheti, melyeket sikerült azonosítani!

Tradicionálisan a keringés és az emésztőrendszeri funkciók javítására, is ajánlják.

(9.) A moringa levelének kivonatát hasznos lehet egyes élethelyzetekben, mint pl. a szoptatás. Egyrészt a levelek magas tápanyag tartalma miatt, másrészt kalcium és A-vitamin tartalma magasabb mint a tejnek, és segíthet növelni az anyatej mennyiségét.

(10.) Természetes multivitamin -és kalciumtartalmáról híres, energialöketként szolgálhat. Idősebb korban ajánlott moiringa port fogyasztani a szervezet felfrissítése végett is.

(+1) Tudta, hogy maga a moringa fa megoldást kínálhat akár a víz tisztítására is? – A Pennsylvánia Egyetem kutatója, Stephanie B. Velegol dolgozta ki azt a víztisztító módszert, mely a moringa magjainak erős tisztító hatásán alapszik. Dr. Velegol tartós eredményeket ért el azáltal, hogy a magokból fehérjét vont ki, melyeket negatív töltésű hormonokhoz kötött.   

Válasszuk a porított kivonatot!

A moringa por normál adagja a napi 3-6 teáskanál, vízben vagy más folyadékban feloldva.

Próbálja ki a következőt: Tegyen egy kiskanálnyi port a nyelve alá, és öblítsen vízzel. Ügyeljen arra, hogy ne lélegezze be a port!